Hidup aktif badan sihat - aziankhalil.com

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Wednesday, January 12, 2022

Hidup aktif badan sihat


Genap tarikh 12.01.2022 iaitu hari ni. Dah masuk 3 bulan tak makan nasi. Apatah lagi kek, aiskrim, keropok, makanan bergaram berlebihan, air bergas. Kalau saya lapar, malam saya hanya makan buah, itupun yang tidak mempunyai kandungan gula tinggi. 
.
Dah masuk 6 bulan tak makan selepas pukul 8, pukul 6 petang biasanya saya dah makan malam. Dah masuk 6 bulan saya amalkan senaman sekurang kurangnya sejam sehari, hujung minggu saya senaman sekurang kurangnya 3 jam. Dah masuk 6 bulan saya amalkan tidur yang cukup, sekurang kurangnya 8 jam sehari. 
.
Saya telah berjaya kurangkan berat saya sebanyak 12kg, badan saya rasa sihat dan bertenaga. Macam tak percaya baju pun dah pakai size S. Hubungan dengan keluarga dan kawan kawan pun lebih baik. 
Syukur....


Di atas ni adalah contoh status Facebook yang bakal saya tulis jika saya berjaya diet nanti. Tapi hari ni belum mula diet lagi. 
Kesian saya...
Hahaha


 

8 comments:

  1. contoh status hehe...tk bole la tk mkn nasi....gigil rasa...tp tula nk turun berat kan...kena control makan manis2 kot...tp tula..saya stress kena cari dessert hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kann... kalau stress.. bancuh nes taruk milo taruk susu... segerrr

      Delete
  2. hehe. Semoga Akak sentiasa sihat dan di lindungi oleh Allah selalu. :)

    ReplyDelete
  3. Sy tertipu :p
    PH prefer control portion mcm diet suku-suku separuh instead of skip nasi ke apa ke...
    Cara ni lebih sesuai utk PH yg kategori "selagi x makan nasi, kira x makan lagi" :D

    ReplyDelete
  4. Disebabkan gdm skrg last makan before 9mlm. Nasi tak mkn dah malam. Kalau tak biasanya lebih 12 tgh mlm pun mkn nasi lgi.

    ReplyDelete
  5. ya Allah tertipunya, baru nak cakap MY ni kuat imanbetul boleh tak makan nasi lama tu... kita ni baru tak makan nasi 3 hari dh rupa apa dah hahahhah... rupanya cit tertipu kita

    ReplyDelete
  6. Adeh, baru nak kagum dan puji. Sekali kena prank daaaa....okaylah boleh guna buat skrip bila berjaya kurus nanti.

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)

Post Top Ad