Biskut celup coklat

Budak budak kat rumah ni dah jemu agaknya makan biskut marie...
Tak luak luak ...
Tapi kalau kita beli biskut bercoklat macam Lexus tu...
One-shot jalan...
Masa tu buka, masa tu habis..

Ni biskut marie yang dah lama tak habis habis dalam tupperware..
Tapi belum lemau la...
sebab dalam tupperware,
kalau tipuware, dah lama lemau kot

Mama Yan cairkan coklat lebih buat donut...
cairkan dalam microwave aje..
malas nak buat double boiling ...
Lepas tu,
celup biskut marie tu dalam coklat

Keluarkan dari coklat cair dan biarkan coklat mengeras...
nak cepat masukkan dalam peti ais beku..
kejap je dah keras..

Jadi la marie ala ala Lexus..
Barulah laku keras biskut marie tu...
Memilih betul budak budak ni makan...
Nak yang sedap aje...




 

15 Comments

  1. kena gosok gigi kerap la kalau makan selalu hehe

    ReplyDelete
  2. Wah menarik la macam ni. Lagi jimat ni. Dan confirm cepat habis..

    ReplyDelete
  3. Kalau wak lagilah tak pandang
    sebab wak tak suka cekolat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak saya pun tak makan coklat. Abah suka gula2 pedas macam hacks tu

      Delete
  4. Ibu yang keratif, pancing anak!

    ReplyDelete
  5. ooo ada cekelat baru laku keras ya😊

    ReplyDelete
  6. tak terfikir nak buat macam ni. creative!

    ReplyDelete
  7. wow sedapnya. biskut marie lagi sedap dicelup sebab rasa dia kan dah manis

    ReplyDelete
  8. Buat macam ni pun okay juga.. bebudak dengan coklat memang bestfriend.. hehehe

    ReplyDelete
  9. Biskut Lexus coklat tu memang laku cepat. Bagus kakyan kreatif buat camni. Barulah luak biskut marie. Nak lagi laku buat kek batik :)

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)