Cara Gubah Bunga

Wah tajukk..
Takde la cara sangat sebenarnya..
Cuma Mama Yan perasan,..
Kalau tajuk yang ada tulis "cara-cara membuat... cara cara mengira"
entry yang tu trafiknya akan tinggi sikit...

Ni aktiviti semalam..
Cuti sempena Tahun Baru Cina kan...
kelas anak anak takde kann...
buat la aktiviti 'me time' kononnya

pasu ni tuan rumah yang asal tinggalkan..
Tapi bunganya Mama Yang dah buang sebab dah rosak...
Tinggal daun dan kayu je..
Spannya pun Mama Yan korek buang...
Ganti span baru...

Ni bunga bunga yang Mama Yan beli awal tahun lepas rasanya,,\nak masuk rumah baru la katakan..
Nak letak bunga bunga.. 
rupa rupanya... setahun berlalu bunga bunga ni duduk melepak dalam plastik ...

Punya lama duduk dalam plastik...
Dah kembang rupanya,,,.
dah longgar longgar...
Cari gam pistol tu entah kat mana pulak terselitnya..
Pakai gam putih jelah sementara,...
aiyaaa

tarraaa....
Bunga separa siap...
Tak berapa reti sebenarnya menggubah gubah ni...
belasah la labuuuu...


Okay... dah siap dahh....
letak kat laci cebelah katil...
lantak la huduh pun....
takde orang bagi markah pun...hahaha

 

6 Comments

  1. Cantiklah tu MY. Naik seri rumah. Suka tengok! Eza pindah rumah setahun lepas pun takda bunga lagi kat rumah ni. Haha. Baru nak beli kat shopee. Alahaiii.

    ReplyDelete
  2. Cantiklah mama yan.. Gabungan warna tu naik serinya.. Berseni tangan mama yan nie..

    ReplyDelete
  3. Meriah dan naik seri sangat gubahan bunga tu

    ReplyDelete
  4. Cantik la tu hasil gubahannya MY!!

    ReplyDelete
  5. Belasah belasah pun cantik gubahannya kakyan :)

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)