Tempe

Takde cerita sangat sepanjang minggu ni...
Sibuk dengan rumah dan anak anak je...
Sekolah nya tidak..
tapi kerja sekolahnya melaut.
Kalu tak tunggu kat sebelah..
Hapah memang tak siap la kerja sekolahnya tu.

Hari tu MY goreng tempe nak letak dalam sayur...
Tapi sambil masak..
MY rasa satu potong...
eh..sedap pulak..
Rasa lagi...dan lagi...dan lagiiiii
Masa nak letak dalam sayur..
Eh, tinggal banyak ni je?
Tak jadi la buat sayur...
Habiskan aje lah buat ratah...
Siap masak..perut pun kenyang makan tempe goreng.


Mak mentua MY cerita,
masa dia anak dara,
mak dia cukup marah kalau dia meratah lauk masak tengah masak...
Dia kata nanti terbawa bawa ke rumah mentua..
Terkujat Mama Yan nak meratah masa tu...hahaha...


 

11 Comments

  1. Hahahaaa..shida pun time masak jenis mgunyah jugak tp x meratah lauk nk msk tu..meratah bend alain..mcm kcg2 ke..kuih2 ke..time siap msk dah kenyg mula nk mkn nasi pn xlalu..hehee

    ReplyDelete
  2. Samalah selalu meratah tempe waktu goreng. Makan panas-panas sedap.

    ReplyDelete
  3. Sama Sis, tempe ni boleh goreng sepaket dan ratah aje..kadang tak sempat goreng pun dah masuk molot hehehe

    ReplyDelete
  4. tempe sedap..iena suka masak tempe..tempe goreng, sambal tempe n tempe masak lemak :D

    ReplyDelete
  5. Memang sedap meratah sambil masak di dapur.

    ReplyDelete
  6. Haha genggg!!! Cik TK pun selalu macam tu. Sambil masak sambil 'rasa'.

    ReplyDelete
  7. Meratah macam tu memang sedap. cicah sambal kicap podeh lagi sodap.
    Erkk..terkujat terus bila mak mertua cakap macam tu..tak jadi meratah terus..hihi

    ReplyDelete
  8. Sha pun suka ratah tempe goreng.. Sedap..

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)