Minyak Wangi Mary Kay



Mama Yan punya yang kanan botol kaca tu.
Dua lagi tu suami punya.


Masa kami mula mula kahwin dulu,
Jangan kata minyak wangi,
Deodorant ketiak pun takde tau...
Duit pun cukup cukup menyambung hayat je...
Baikla buat tuang minyak kereta daripada minyak wangi...hahaha...
Takpe la tak wangi pun...
Kerana meneruskan hidup lebih utama...
Harap harap rakan taulan ketika itu hidung mereka dapatlah bertahan ye...
Ampun maaf kalau tak selesa masa tu...
Tapi sesungguhnya kami tak mampu...
Hahaha...

Tapikan...
Masa baru kawen...
Rasa pasangan kita wangi je kot...
Terima seadanya...
Ni lagi sebulan nak genap 15 tahun usia perkahwinan...
Dah pandai komen bau badan la...
Bau mulut la...
Kihkihkihkih...

Kami tak kisah sangat jenama minyak wangi ni. .
Takde la nak pakai yang mahal mahal ke apa...
Dan tak terikat dengan mana mana jenama...
Mana mana yang ada offer dan promosi yang menarik...beli..
Jimat pun jimat...
Wangi pun wangi...

Sekarang suami kerja jumpa ramai orang...
Kena la wangi wangi sikit,
Kalau tak wangi pun,
Janganlah sampai berbau busuk,
Bimbang orang tak selesa dengan kita...
Sebab tu la suami Mama Yan dua botol, 
Mama Yan punya satu aje...
Sebab MY pakai jimat² sikit...
Mama Yan kerja jumpa suami je...
Itupun bukan tiap hari...

Sesungguhnya wangian yang baik bagi lelaki adalah yang terzahir baunya dan tidak jelas warnanya dan wangian yang baik bagi wanita adalah yang terzahir warnanya dan tidak begitu kuat baunya.

Riwayat Al-Tirmizi (2788). Dinilai sahih oleh al-Albani


Minyak wangi pun dah tarlalu banyak jenama zaman sekarang ni...
Tinggal nak pilih je...
Zaman MY sekolah dulu,
Paling glamer untuk perempuan jenama Impulse. 
Selalu curi² pakai emak punya...
Sekarang macam macam ada...
Berlambak..
Nak buat sendiri pun boleh...
Ramai yang tambah pendapatan dengan menjual minyak wangi...
Mama Yan beli dan pakai sendiri je lah laki bini...
Jadi ahli boleh dapat penjimatan...
Walaupun tak menjual...ye dak?

Boleh kongsikan minyqk wangi kegemaran korang tak?





5 Comments

  1. Suka Vanilla daripada Body Shop atau Brit daripada Burberry.

    ReplyDelete
  2. exclusive minyak wangi MK ni. Mesti wangi giler.

    ReplyDelete
  3. menariknya hadis minyak wangi tu...first time baca..ok lepas ni tau dah nak cari minyak wangi macam mana haa

    ReplyDelete
  4. Tak pernah cuba lagi jenama Mary Kay ini.. Macam menarik..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...