Jatuh cinta pada Laksamana Sunan...

Cari punya cari...
Jumpaaaa....
Yahoooo....
Betul betul ngam la kaannnn...
Mama Yan memang dah ada tajuk Cinta Sang Ratu...
Beli tahun 2007, zaman belum ada anak...
Sekarang anak dah 6....
Belum baca lagi....

Jumpa pula kat Carousell ada seller nak jual...
Bagaikan Puteri dan Hijab Sang Pencinta..
Malam tadi juga melamar.. 
Pagi tadi bank in wang hantaran...
Petangnya seller post. 
So...esok lusa tak ke mana mana lah...
Nak tunggu posmen hantar buku...
Lepas tu terus nak marathon 3 siri berturut turut...
Hahahaa..... 

Dua buku tu RM30 termasuk shipping cost...
Punyalah happy...
Mama Yan bank in RM32...
Up RM2 sebab gembira sangat.
Bukan kedekut taknak beli baru kat kedai...
Tapi... selagi boleh recycle...
Apa salahnya kann...
Kurang sikit penggunaan hasil bumi...

Lagipun...entah2...
Seller nak pakai duit...
Yer... Mama Yan pernah jual Trilogi Tombiruo kat blog ni... 
Lepas jual menyesal...
Rasa nak mintak balik semula...hahahaha
So lepas ni...
Taknak la jual buku lagi dah...
Bila diorang filemkan...
Dan dan la kita rasa macam nak baca balik semula...

Ok...malam ni nak tido mimpi Laksamana Sulaiman...
Hahaha...wassalam..

8 Comments

  1. Semua cakap karya Ramlee Awang Mursyid ni seronok.
    Saya boleh bayang kalau saya mula baca, saya akan ketagih. Hehe.


    ReplyDelete
  2. adik Aien peminat tegar novel RAM ni. Aien sendiri baca buku ni 7 siri terus demam. Haha

    ReplyDelete
  3. NA> dulu dah ketagih...berhenti kejap bagi tumpuan kat anak6.
    WP> orang lelaki memang kurang baca novel, banyak buku ilmiah. Hehehe
    Aien> alamak...ni yang makin berkobar kobar nak cari semua 9 siri buku ni...hahaha

    ReplyDelete
  4. kalau dekat dana bagi pinjam rasanya semua ada koleksi kat rumah selangor nih, rasanya koleksi RAM lain yang banyak kt kampung... selamat membaca ye MY

    ReplyDelete
  5. sama kak...hahaha, dulu pernah jual buku 50% sebab perlukan duit sangat masa tu...lepas jual, menyesal gilerr...kena beli balik buku yang dijual tu pada harga buku baru...huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Sha ada banyaaaaak novel Ramlee Awang Mursyid. Sayang betul dgn koleksi tu. Cerita dia tak lapuk dek zaman. Nanti bila dah baca lagi termimpi-mimpi tau hihi.

    ReplyDelete
  7. Wah.. berbaloi sangat harga tu mama yan.. Bila selamat mengembara bersama Sunan..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...