Pau tak jadi

Sebenarnya takde bahan langsung nak update blog,
Tapi nanti tak berupdate pulak blognya...
Baru je nak mula semula kemeriahannya...
Jadi belasah la apa pun...
Asalkan ada entry tiap hari....tapi macam terskip juga...
Susah nak maintain tiap² hari...

Semalam MY buat buat kuih Pau guna tepung Pau Nona...
Dalam tu dah ada tepung dan sepeket yis segera.
Beli dah lama...
Tapi tak terbuat buat...
Memandangkan expired date dia lagi 3 hari,
Mama Yan paksa juga lah diri untuk uli kuih pau...

Mama Yan sorang je makan berketul ketul ketul...
Sebab anak anak tak berapa minat. 
Semua sekali ada 24 ketul paunya...
6 ketul inti kaya,
6 ketul inti coklat,
12 ketul lagi guna inti karipap.
Anak anak makan yg inti kaya je ....
Adoiii...
Sejak bila pula suka makan kaya ni...
Bukan ke selalunya suka coklat...
Adehh..pening ku memikirkannya...

Tengok gambar kat kotak gebu...

Siqp ada resepinya di belakang kotak

Tak gebu pun....naik la juga, tapi takde la rupa
Pau Tanjung Malim ke.., Pau Ahmad ke..

Inti ni asalnya nak buat karipap...
tapi takde marjerin,
Buat inti pau aje la...

4 Comments

  1. Sedap nampak pau kak azain.. dlu ummi pernah buat pau tp gune tepung gandum je..ni mesti lagi lembut gune tepung nona ni

    ReplyDelete
  2. Biar rupa buruk asal sedap.
    Saya suka pau inti kacang hitam.

    ReplyDelete
  3. tak pernah lagi saya buat pau sendiri, belum ada skill lagi...hahaha

    ReplyDelete
  4. walau kata tak jadi, pau tu nampak sedap!

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...