I will follow youuu....

Wednesday, June 24, 2020

Langsirku Runtuh Lagi

Ni kali ke tiga suami Mama Yan membetulkan railing langsir kat rumah ni dalam jangkamasa 6 bulan tinggal di rumah baru...

Begitulah ye...anak ramai. 
Selain kena selalu kemas rumah, kena juga ada skill repair sendiri sendiri sikit²...
Kena lah ada alat alat asas untuk bertukang seperti tukul, paku, pemutar skru, pliers, drill dll.
Masak juga kalau tiap kali pun nak kena panggil tukang kan... 
Sebab tu la masa sekolah dulu kita ada belajar kemahiran hidup...

Eh... ni bukan merungut atau tak bersyukur ada ramai anak...
Sekadar berkongsi kenangan zaman membesarkan anak anak...
Masa anak membesar ni tak panjang mana...
Sedar²...semua dah tinggalkan rumah keluarga untuk bina hidup sendiri...
Jadi... inilah kenangan untuk dibaca baca supaya tak lupa..

Lagipun kan...
Taknak kemas rumah banyak kali...
Tak payah beranak...
Takpun, tambat aje lah anak tu dalam playpen...
Hihihi

Sampai runtuh si kecik tu bergayut kat langsir

Dah siap.

9 comments:

NA said...

Kuat anak bergayut pada langsir sampai runtuh.

norhidana said...

heheheh biasalah tu MY, lumrah ada anak kecil....
takpe kalau runtuh boleh baiki, takde hal punya heheheh...
janji sampai jatuh kene kat anak sudah

Ujie Othman said...

Lawo langsir Yan..nampak eksklusif.

AzianKhalil said...

NA> wall plug langsir tu tak cukup, hari tu dah tambah lagi
Dana> tu la..kita risau kena dia...tapi dia wat lek watcpis je..
Ujie > langsir asal rumah tu...kami basuh je. Saya kan kedekut orangnya..haha

Umi Nazrah said...

biasakan anak2. kami pun sama. huhu. layankan ja la :D

Diana Rashid said...

Yang anak dua ni pun ada masalah langsir runtuh.Si Mikhail suka betul bergayut kat langsir. nasib baik langsir dapur je. sekarang dah tukar kain langsir tu pada bidai yang macam benang kilat2 tu. tak bergayut dah la dia.

abasozora said...

gorden kah itu

Warisan Petani said...

Nasib baik ada yang pandai tukang baiki.

Sunah Sakura said...

betul tu kak, nanti rasa macam kejap je masa berlalu, semua da besar...saya sendiri walau belum ada anak, tapi rasa la macam sekejapnya masa yang saya luangkan dengan mak bapak sebelum kawen...huhuhu

tapi da kawen ni, insya'Allah nak usaha jugak untuk bahagiakan mereka...

Klik! Klik!

Anugerah Entry Popular